آموزش انواع سبک های یوگا در کرج-استادامیر مربی یوگا و مدیتیشن کرج

آموزش انواع سبک های یوگا در کرج-استادامیر مربی یوگا و مدیتیشن کرج

یوگا نوعی رشته ورزشی است که با هدف تناسب اندام و انعطاف‌پذیری بیشتر، بهبود تنفس، آرامش ذهن و درمان بیماری‌های عضلانی یا عصبی مانند سیاتیک به کار می‌رود. ورزش یوگا چندین شاخه دارد و هم در خانه و هم در باشگاه قابلیت تمرین دارد زیرا با یک مت ورزشی هم می‌توان شروع به انجام آن کرد. اما کدام نوع یوگا برای تناسب‌اندام مناسب است؟ چند جلسه تمرین در هفته کافی است؟ در ادامه توضیحات کاملی در مورد ورزش یوگا ذکر می‌کنیم. اگر مشکلات جسمانی خاصی دارید، حتماً پیش از شروع تمرینات با یک متخصص طب ورزشی مشورت کنید. در سایت دکترتو امکان دریافت نوبت ویزیت حضوری یا آنلاین با پزشکان سراسر کشور فراهم شده است.

ورزش یوگا چیست؟

یوگا چه نوع ورزشی است؟ ورزش یوگا به انگلیسی yoga، ترکیبی از تمرینات بدنی، کنترل تنفس، آرامش، کنترل رژیم غذایی، تفکر مثبت و مدیتیشن است. هدف از انجام تمرینات یوگا هماهنگی در بدن، ذهن و محیط است. فعالیت‌های بدنی در این ورزش کمتر از سایر ورزش‌ها است و بیشتر روی تکنیک‌های تنفس تمرین می‌شود. بیشتر مردم با حرکات فیزیکی و موقعیت‌های مختلف در این تمرینات آشنا هستند، اما این تمرینات فواید بیشتری دارد.

قدمت یوگا بسیار زیاد است و احتمالاً در هند به وجود آمده است. حرکات آن شامل مدیتیشن و تکنیک‌های تنفس برای ارتقاء سلامت روح و جسم است. با این حرکات استقامت، قدرت، آرامش و انعطاف‌پذیری بهبود پیدا می‌کند. این ورزش انواع مختلفی داشته و رشته‌های زیادی دارد. این ورزش جزء محبوب‌ترین ورزش‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود.

یوگا از کلمه سانسکریت به معنی «اتحاد» یا «پیوستن» گرفته شده است. قدمت آن به بیش از ۵۰۰۰ سال پیش در شمال هند می‌رسد. راهبان هندی در اواخر دهه ۱۸۹۰ دانش خود را در یوگا به کشورهای غربی منتقل کردند.

۱. یوگا تراپی چیست؟

یوگاتراپی، درمانی انطباقی از تکنیک‌های این ورزش برای افراد با چالش‌های سلامتی است. درمانگران یوگا رژیم‌های خاصی از وضعیت‌ها، تمرین‌های تنفسی و تکنیک‌های تمدد اعصاب را متناسب با نیازهای فردی تجویز می‌کنند.

۲. فلسفه تمرینات یوگا چیست؟

هدف از یوگا چیست؟ فلسفه کلی رشته یوگا در مورد اتصال ذهن، بدن و روح است. این ورزش ۶ شاخه اصلی دارد که هر شاخه بر موارد خاصی تمرکز داشته و مجموعه‌ای از ویژگی‌های متفاوت را نشان می‌دهد. این ۶ شاخه عبارتند از:

هاتا یوگااین شاخه جسمی و روحی است و هدف آن تقویت بدن و ذهن است.
راجا یوگاشامل مدیتیشن و پایبندی دقیق به مجموعه‌ای از مراحل انضباطی بوده که به هشت اندام یوگا معروف است.
کارما یوگااین شاخه راهی برای خدمت است و هدف آن ایجاد آینده‌ای عاری از حس منفی و خودخواهی است.
باکتی یوگاهدف در این شاخه ایجاد مسیر وقف، راهی مثبت برای هدایت احساسات و پرورش حس پذیرش و تحمل است.
جنانا یوگااین شاخه از یوگا در مورد خرد، راه دانش و پرورش عقل از طریق مطالعه است.
تانترا یوگااین شاخه به مسیر مناسک یا پایان‌دادن به یک رابطه مربوط می‌شود

۳. پیلاتس و یوگا چیست؟

تکنیک‌های تنفس در این دو ورزش متفاوت است. در یوگا تمرینات تنفسی به شخص کمک می‌کند تا به آرامش برسد. تمرکز بر نحوه نفس کشیدن مهم است. اما در پیلاتس تنفس به‌عنوان تکنیکی برای تأمین انرژی موردنیاز عضلات در تمرین است.

یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی در این است که یوگا برای بهبود انعطاف‌پذیری بدن کاربرد داشته و به‌تدریج انعطاف‌پذیری مفاصل را هم بیشتر می‌کند. اما پیلاتس بر تقویت عضلات و بهبود ماهیچه‌های متراکم تمرکز دارد.

۴. تفاوت یوگا و مدیتیشن چیست؟

هر دو این تمرینات در واقع مراقبه برای ذهن آگاهی وهستند و بر حفظ تمرکز تأکید دارند. از تفاوت‌های اصلی آن جنبه فیزیکی یوگا است. در واقع مدیتیشن برای پاکسازی ذهن و جزئی از یوگا بوده که در نهایت هر دو یک هدف را دنبال می‌کنند. آرامش درونی، رفع استرس و ایجاد ظاهر خوب از شباهت‌های این دو تمرین است.

۵. فرق یوگا با ایروبیک چیست؟

ایروبیک یک تمرین سریع است که شامل حرکات با شدت بالا و تکراری است و به سوزاندن کالری کمک می‌کند. یوگا بر تمرکز حواس، وضعیت بدنی خوب و تکنیک تنفس صحیح تمرکز دارد.

۶. فرق یوگا با ژیمناستیک چیست؟

ژیمناستیک و سایر هنرهای نمایشی فیزیکی بر اصل رقابت و نمایش تمرکز دارند، در حالی که یوگا خروج از آن ذهنیت رقابتی و پذیرش زندگی و آرامش را ترویج می‌کند. یک معلم یوگا بیشتر یک راهنما است تا یک مربی و شما را تشویق می‌کند تا حس خوبی داشته و بهترین عملکرد خود را داشته باشید.

۷. تفاوت یوگا و حرکات کگل چیست؟

 نوعی ورزش برای تقویت عضلات کف لگن است. در واقع، بسیاری از ورزش‌هایی که روی قسمت پایین تنه کار می‌کنند، می‌توانند برای عضلات کف لگن مفید باشند. اسکات، لانژ و حتی برخی از وضعیت‌های یوگا می‌تواند عضلات کف لگن شما را تقویت کنند. به عبارتی، کگل می‌تواند بخشی از ورزش یوگا باشد زیرا به تقویت بخش خاصی از بدن می‌پردازد در حالی که یوگا برای تمام اندام‌های بدن کاربرد دارد.

یوگای خنده کرج-آموزش یوگای خنده کرج-مربی یوگای خنده کرج

تدریس خصوصی یوگا ی جامع و کامل در کرج-یوگادر منزل برای افراد عادی و سالمندان کرج

هاتا یوگا و آشتانگا یوگا گوهردشت کرج-یوگا و مربی یوگا گوهردشت کرج

https://massagedarmanikarajir.ir/

آموزش انواع سبک های یوگا در کرج-استادامیر مربی یوگا و مدیتیشن کرج
آموزش انواع سبک های یوگا در کرج-استادامیر مربی یوگا و مدیتیشن کرج