دانلود رایگان پکیج های مدیتیشن و مراقبه-پکیج های صوتی مدیتیشن و مراقبه به صورت رایگان

دانلود رایگان پکیج های مدیتیشن و مراقبه-پکیج های صوتی مدیتیشن و مراقبه به صورت رایگان

انواع مدیتیشن چیست؟

 انواع مختلفی از مدیتیشن وجود دارد که حتی ممکن است برای هر کدام از آن‌ها، نام‌گذاری‌های متفاوتی انجام شود اما در نهایت، هدف مشترکی میان همه آن‌ها وجود دارد. در ادامه به انواع روش‌های مدیتیشن اشاره می‌کنیم: 

مدیتیشن هدایت‌شده (Guided Meditation)

به‌عنوان تصویرسازی هدایت‌شده یا تجسم هم می‌شناسند، روشی از مدیتیشن است که در آن، شما تصویر ذهنی‌ از مکان‌ها و موقعیت‌هایی که برایتان آرامش‌بخش است،‌ ایجاد می‌کنید. در این نوع از مدیتیشن، تلاش می‌کنید تا از حواس بیش‌تری مثل بوها، مناظر، صداها و بافت‌ها استفاده کنید. این شکل عموماً با کمک یک راهنما یا معلم انجام می‌شود تا هدایتی صحیح داشته باشید. 

مدیتیشن مانترا (Mantra Meditation) 

در آن، شما در سکوت، یک کلمه، فکر یا عبارتی آرامش‌بخش را تکرار می‌کنید تا افکاری که منجر به ایجاد استرس و فشار می‌شوند را از بین ببرید. 

مدیتیشن ذهن‌آگاهی (Mindfulness Meditation) 

مبتنی بر هوشیاری یا افزایش آگاهی و پذیرش زندگی در زمانِ حال است. در این روش، شما روی تجربیات مختلفی که در طول جلسه مدیتیشن دارید، مثلا روی جریان تنفسی‌تان، تمرکز می‌کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا افکار و احساسات‌تان را بیش‌تر درک کنید و بدون قضاوت، از کنارشان بگذرید. 

چی گونگ (Qi Gong)

که ترکیبی از مدیتیشن، حرکات بدنی و تمرینات تنفسی برای بازیابی و حفظ تعادل انسان است و به‌عنوان بخشی از طب سنتی چینی هم شناخته می‌شود. 

تایچی (Tie-Chee)

شکلی از تمرینات رزمی در چین است و شما در آن، باید تنفسی عمیق داشته باشید و مجموعه‌ای از وضعیت‌ها یا حرکاتی را به شیوه‌ای آرام انجام دهید. 

مدیتیشن متعالی (Transcendental Meditation)

 در آن، شما در سکوت یک کلمه، صدا یا عبارت را به روشی خاص تکرار می‌کنید. این شکل از مدیتیشن به بدن شما اجازه می‌دهد تا در آرامشی عمیق قرار بگیرد. 

یوگا (Yoga)

 یکسری از وضعیت‌ها و تمرینات تنفسی کنترل شده است تا بدنی انعطاف‌پذیرتر داشته باشید و بتوانید آرامش را به ذهن‌تان برگردانید

روش‌های روزمره برای تمرین مدیتیشن چیست؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که کاربران همواره در شبکه‌های مجازی و اینترنت مطرح می‌کنند، این است که «درست‌ترین روش‌ انجام مدیتیشن چیست؟».  

برای شروع مدیتیشن، دو راه اصلی دارید: اولی این است که به‌سراغ یک معلم یا کلاس گروهی بروید و در کنار دیگران و با هدایت یک شخص، به شکل تیمی به مدیتیشن بپردازید. دومی اما یک جست‌وجوی ساده در اینترنت و پیدا کردن روش‌های اصولی برای انجام مدیتیشن است. 

نیازی به این نیست که ساعت‌های طولانی‌ را به انجام مدیتیشن اختصاص دهید یا یک حرکت را دقیقاً همان‌طور که عنوان‌شده پیاده‌‌‌سازی کنید. در نظر داشته باشید که هدف اصلی این است که بتوانید به آرامش ذهنی‌ برسید و با توجه به سبک زندگی‌تان، باید بدانید که چگونه می‌خواهید این فرایند را به روزهای خودتان اضافه کنید. 

روش‌های ساده انجام مدیتیشن 

  • تنفس عمیق: این تکنیک برای مبتدیان مناسب است چون تنفس یک عملکرد طبیعی است و چالشی ندارد. 
  • تمام توجه‌تان را روی تنفس‌‌تان متمرکز کنید: هنگام دم و بازدم از طریق سوراخ‌های بینی، روی احساسات و صداهایی که می‌شنوید تمرکز کنید. عمیق و آهسته نفس بکشید و هنگامی که توجه‌تان از بین رفت، به آرامی تمرکز را از طریق نفس‌تان بازگردانید. 
  • بدن‌تان را بررسی کنید: در این تکنیک، شما باید توجه‌تان را روی قسمت‌های مختلفی از بدن‌تان متمرکز کنید. از احساسات مختلفی که بدن‌تان دارد، آگاه شوید، حال می‌خواهد درد باشد یا احساس گرمایی که در حال حاضر دارید. 
  • بررسی بدن‌تان را با تمرینات تنفسی ترکیب کنید: بدین شکل، می‌توانید داخل و خارج از بدن‌تان را به‌شکلی خوب متصور شوید. 
  • قدم بزنید و مدیتیشن کنید: ترکیب پیاده‌روی با مدیتیشن یک راه کارآمد و سالم برای رسیدن به آرامش است. می‌توانید این تکنیک را در هر جایی که در حال پیاده‌روی هستید، انجام دهید. هنگامی که شروع به راه رفتن کردید، سرعت قدم‌های خود را کم‌تر کنید تا بتوانید تمرکز خوبی روی پاهای خود داشته باشید. در عین حال، سعی کنید کلماتی مثل حرکت را در ذهن‌تان تکرار کنید و روی مناظر، صداها و بوی اطراف‌تان تمرکز داشته باشید. 
  • بخوانید و به موسیقی‌های مختلف گوش دهید: بسیاری از مردم به این موضوع اشاره کرده‌اند که خواندن متون مختلف یا گوش دادن به موسیقی‌های خاص، به آن‌ها احساس آرامش می‌دهد. شما هم می‌توانید از این روش برای از بین بردن استرس‌تان استفاده کنید. 
  • عشق و محبت‌تان را متمرکز کنید: در این شکل از مراقبه، شما با احساس عشق و علاقه به دیگران فکر می‌کنید. این روش می‌تواند به افزایش میزان ارتباط‌تان با آدم‌های دیگر کمک کند

یوگا آقایان کرج-یوگای مردان کرج-مربی یوگا آقایان کرج

یوگا | انواع سبک ها و چاکراها و مزایای یوگا در کرج

پاور یوگا کرج-یوگای قدرتی کرج-فیت یوگا کرج

دانلود فایل های مدیتیشن رایگان-دانلود رایگان فایل های مدیتیشن

https://massagedarmanikarajir.ir/