هاتا یوگا و آشتانگا یوگا عظیمیه کرج-یوگا و مربی یوگا عظیمیه کرج

هاتا یوگا و آشتانگا یوگا عظیمیه کرج-یوگا و مربی یوگا عظیمیه کرج

فواید یوگا برای اختلالات خواب و اضطراب

چنانچه با مشكل بی خوابی دست و پنجه نرم می كنید ممكن است «استرس زیاد» دلیل آن باشد. استاد دانشگاه پزشكی «ست بیه خوالسا» می گوید: ورزش یوگا می تواند تولید هورمون استرس در بدن شما را كاهش دهد و به شما كمك كند كه راحت تر بخوابید. وی می گوید: 30 تا 45 دقیقه ورزش یوگا كه شامل: نفس های عمیق، مدیتیشن و نشستن روی زمین است، می تواند مشكل شما را حل یا كمتر كند یوگا به خواب شما کمک می‌کند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۴ که در مجله «فیزیولوژی روانی کاربردی» منتشر شد، نشان داد که یوگا، میزان هوشیاری را که به بی‌خوابی کمک می‌کند، کاهش می‌دهد.پس چند تمرین یوگا به برنامه‌ی روزانه‌تان اضافه کنید تا شب‌ها راحت تر بخوابید.
بیمارانی كه مدت 8 هفته، شب ها این ورزش را انجام داده اند، 30 درصد بهتر از بقیه بیماران معالجه شده اند.

ورزش یوگا برای چه بیماری هایی مفید است ؟

فواید یوگا برای قلب

یوگا موجب کاهش فشار خون و آرام شدن ضربان قلب می شود که برای بیماران مبتلا به پرفشاری خون، بیماری های قلبی- عروقی و سکته یک اثر درمانی به شمار می رود. در مطالعات بیوشیمیایی، از یوگا به عنوان یک عامل  یاد شده است که موجب کاهش کلسترول و تری گلیسرید خون و همچنین تقویت سیستم ایمنی می شود. با انجام یوگا حتی در خانه میتوانیم به راحتی بیاموزیم که با انجام تمرینات بسیار ساده و لذت بخش چگونه از سکته قلبی جلوگیری کنیم؟

ورزش یوگا برای چه بیماری هایی مفید است ؟

اثرات درمانی یوگا به خوبی مشخص شده اند. این ورزش موجب بهبود بیماری های مزمن از جمله آسم، کمر درد، التهاب مفاصل، بی خوابی و MS می شود. به طور کل ورزش از جمله عوامل سلامت جوامع است و با دانستن این موضوع میتوان از اپیدمی بیماری های  چون انواع بیماری های اعصاب و روان پیشگیری کرد.

تاثیر یوگا بر عادت ماهیانه

بسیاری از حرکات یوگا باعث کشش پشت کمر و عضلات اطراف لگن خاصره که در طول عادت ماهیانه می گیرند می شود. نفس عمیق در طول انجام حرکات یوگا نیز به راحتی عضلات کمک می کند. یک تحقیق نشان داد، تمرینات معمول یوگا ( 35 تا 40 دقیقه در روز و 6 مرتبه در هفته ) اضطراب، خشم، و افسردگی را کاهش می دهد و سلامت خانم ها در دوره قاعدگی را افزایش می دهد.

فواید یوگا برای جوانسازی پوست و مو

یوگا بهترین روش برای برقراری هماهنگی بین روح و جسم و داشتن زندگی سالم است ، ولی آیا واقعا می‌توان ریزش مو را از طریق یوگا متوقف کرد؟
با حرکات خاص یوگا و تمرین‌های تنفسی پرانایاما می‌توان چرخه‌ی خون‌رسانی را در سرتاسر بدن بهبود بخشید و در نتیجه موهایی سالم و بدون ریزش داشت.

ادهو موخا ساواسانا: این حرکت یکی از بهترین حرکات یوگا برای رشد مو می‌باشد که چرخه‌ی خون‌رسانی در سر و ناحیه تاج را بهبود می‌بخشد که در مقابل فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کند. هم‌چنین ثابت شده است این حرکت آسانا یکی از حرکت‌های خانگی هندی برای درمان سرما خوردگی می‌باشد که مرتاضان هندی قرن‌ها انجام می‌دادند.

ورزش یوگای صورت یکی از پرطرفدارترین ورزش ها برای جوانسازی و زیبایی پوست است. زیرا این ورزش از پوست محافظت می کند تا جوان بماند و دچار پیری نشود.

یوگای صورت سبب بهبود گردش خون و جریان لنفاوی می شوند و اکسیژن تازه و مواد غذایی را به بافت های بدن می رسانند و به خارج شدن مواد سمی و پاکسازی بدن از سموم و جوانسازی کمک فراوانی می کنند

مزایای یوگا در بارداری

یوگا ورزشی مفید در دوران بارداری محسوب می‌شود. تمرینات یوگا باعث افزایش قدرت و استقامت ماهیچه‌های بدن می‌شود. همچنین این ورزش در افزایش انعطاف‌پذیری بدن شما مؤثر است. از دیگر فواید یوگا می‌توان موارد زیر را نام برد:

با انجام تنفس عمیق و ریلکسیشن، در آرام شدن جسم و ذهن بسیار سودمند است.

در کاهش حالت تهوع و استفراغ سه ماهۀ اول بارداری مؤثر است.

با تکنیک‌های یوگا می‌توانید هنگام درد و لحظۀ زایمان، آرامش خود را حفظ کنید.

یوگا به شما آموزش می‌دهد که هنگام درد، به جای منقبض کردن عضلات، بدن خود را ریلکس کنید.

با تقویت ماهیچه‌های لگن، زایمان راحت‌تری خواهید داشت و به بهبود دردهای پس از زایمان نیز کمک می‌کند.

انجام یوگا در دوران بارداری نه تنها به پیشگیری و درمان افسردگی پس از زایمان کمک می‌کند، بلکه به ارتباط بهتر با فرزندتان نیز کمک خواهد کرد.

تمرکز حواس و یوگا جایگزین خوبی برای درمان دارویی افسردگی در دوران زایمان است.

تاثیر یوگا بر فعالیت مغزی

بزرگ شدن بخش هایی از مغز یکی از چندین تاثیر یوگا بر مغز شماست.
از آنجا که ادعاهای زیادی در خصوص تاثیر یوگا درمانی بر مغز و ارتباط مغز و جسم وجود دارد ، محققان تلاش می کنند تا بفهمند بعد از یوگا دقیقا چه اتفاقی در مغز شما می افتد و این ارتباط به چه شکل است.

درواقع یوگا تاثیر بیشتری روی مغز دارد و این تاثیر در خصوص فعالیت های جسمی دیگر و ورزش های دیگر نیست. کاهش استرس و اضطراب تنها یکی از فواید یوگا برای مغز است. به علاوه یوگا می تواند خواب آلودگی شما را نیز کاهش دهد.

پس از اسکن هایی که محققان انجام دادند متوجه شدند که پس از یوگا بخش هایی از مغز به معنای واقعی کلمه بزرگ تر شدند. آن ها معتقدند که در صورت افزایش ساعت های تمرین برخی قسمت های خاص بزرگ تر از حد طبیعی خود می شوند.

قشر خاکستری و هیپوکامپ مغز که می تواند در کنترل و کاهش استرس موثر باشد می تواند با انجام یوگا بزرگ تر شود. همچنین قشر جداری مغز که به تمرکز بهتر شما کمک می کند و قشر بینایی و قشر پیشگوه و خلفی کمربندی نیز در مغز رشد بیشتری می کنند. این تغییرات کمک می کند تا شما بسیاری از کارها را بهتر و با کیفیت بیشتری انجام دهید. این روند توانایی حل مسئله و اعتماد به نفس شما را نیز افزایش می دهد.

نهایتا باید گفت که تاثیر یوگا بر مغز و کاهش میزان ماده خاکستری در این روند به استراحت بهتر و لذت بردن بیشتر از زندگی منجر می شود.

هاتا یوگا و آشتانگا یوگا جهانشهر کرج-یوگا و مربی یوگا جهانشهر کرج

تدریس خصوصی یوگا برای سالمندان عظیمیه کرج-تدریس خصوصی یوگا برای بیماران عظیمیه کرج

پاور یوگا کرج-یوگای قدرتی کرج-فیت یوگا کرج

https://massagedarmanikarajir.ir/